Nákladový faktor dopravy – ako môžeme ušetriť na nákladoch na dopravu?
Pred pätnástimi rokmi sa prítomnosť výrobcov na nákladných burzách stretla s negatívnymi komentármi, predovšetkým zo strany špeditérov, ktorí sa báli o svoje živobytie. Dnes už nie je prekvapujúce, že výrobcovia využívajú celý rad nástrojov na riadenie dodávateľského reťazca alebo TMS (Transportation Management Systems) s pokročilými modulmi v rovnakom rozsahu ako špeditéri alebo logistickí operátori. Na neustále sa meniacom trhu sa straty z prepravných nákladov často presúvajú z jedného vrecka do druhého. Kde teda môžeme nájsť príležitosti na zníženie nákladov na dopravu?
V súčasnosti špeditéri strácajú na zmluvách, pretože dopravcovia v Európe nebudú akceptovať sadzby 1 EUR/km – stále je však potrebné plniť dohody. Výrobcovia spolupracujúci priamo s dopravcami sú medzitým už nejaký čas nútení prerokovať zmluvy. Ako môžeme ušetriť na nákladoch na dopravu?
„Od začiatku roka pozorujeme značný záujem o optimalizáciu využitia nákladného priestoru medzi výrobcami, veľkými špeditérmi a najväčšími logistickými operátormi,“ hovorí Bogumił Paszkiewicz, generálny riaditeľ poľského simulátora optimalizácie nákladu pre dopravu. .
Každému špecialistovi na LTL logistiku sa rozžiaria oči pri vidine zníženia prepravných nákladov o 5 % ročne, pričom prípady zníženia dosahujú ešte vyššie percentá. Dá sa to dosiahnuť analýzou desiatok obchodných prípadov a implementáciou nových riešení, vďaka ktorým je takýto nástroj viac ako len hra Tetris na meranie LDU (Load Units).
Čo ešte zaujíma zasielateľov okrem rýchlych kalkulácií? Predovšetkým multistop, zdieľanie nákladného priestoru a možnosti integrácie s inými systémami.
Možnosť plánovania prepravy pomocou viacerých zastávok bola zavedená v najnovšej verzii plánovača. Trasy je možné naplánovať tak, aby na každej zastávke bola kontrola nad vyťažením prívesu. Manažér logistiky si tiež môže overiť, či použitie menšieho, a teda lacnejšieho vozidla ešte umožní prepravu uskutočniť.
Zazneli aj návrhy na umožnenie zdieľania pripravovaného projektu s ostatnými a na viditeľné zmeny zo strany iných odborníkov v oblasti logistiky. Táto funkcia bola zavedená do systému pred mesiacom. Projekt načítania dokončený jednou osobou možno poslať inej osobe. Ak sa v projekte vykonajú zmeny, ako je optimalizácia plnenia nákladného auta alebo kontajnera, všetky strany uvidia každú fázu.
Dôležité je, že plánovač môže byť integrovaný s TMS, plánovačmi trás alebo inými systémami. Naše API umožňuje automatický prenos informácií o využití nákladného priestoru spolu s vizualizáciou a možnosťou voľnej úpravy usporiadania. Pozývame vás, aby ste si to vyskúšali,“ dodáva Bogumił Paszkiewicz.
Program nevyžaduje inštaláciu; na testovanie na 3 týždne zadarmo sa jednoducho zaregistrujte. Viac informácií je k dispozícii na: https://promo.goodloading.com/manufacturers